Press "Enter" to skip to content

Jestem na diecie, ale nie mogę schudnąć. Jak skutecznie zacząć zrzucać kilogramy?

Jestem na diecie, ale nie mogę schudnąć. Jak skutecznie zacząć zrzucać kilogramy?

To problem, który rozpala niejedno forum dotyczące zdrowego trybu życia. Jest na nich wiele tematów w stylu „Jestem na diecie, ale  nie mogę schudnąć”. No i oczywiście pytań „Jak skutecznie zacząć zrzucać kilogramy?”. Poniżej znajdziecie przydatne wskazówki.

Spis treści

Jestem na diecie, ale nie mogę schudnąć. Dlaczego?

Zaczniemy od rozprawienia się właśnie z tym problemem. Przyczyn takiej sytuacji może być wiele.   Niestety.  Natomiast większość z nich jest do „przeskoczenia”. Ewentualnie można je skorygować w  taki sposób, by aż tak  bardzo nie przeszkadzały.

I to takiej przyczyny zaczniemy. To wiek. Zasada  jest dość prosta. Im starsi jesteśmy, tym większym problem z pozbyciem się nadmiaru tkanki tłuszczowej będziemy mieli. To efekt po pierwsze spowolnienia metabolizmu. Po drugie możliwości wyboru formy aktywności fizycznej są ograniczone. Pierwszy z czynników można skorygować, stosując sposoby na przyspieszenie metabolizmu. O nich nieco później.

nie mogę schudnąć

Kolejna przyczyna sytuacji w której jesteśmy na diecie, ale nie możemy schudnąć, to nieodpowiednio skonstruowany jadłospis. I to tak naprawdę temat – rzeka. Źle skonstruowane menu może dotyczyć zbytniej kaloryczności posiłków lub zbyt małej (tak, tak) ich ilości. Do tego oczywiście dochodzi mnóstwo błędów związanych ze złym doborem produktów, które w takim jadłospisie się znajdują.

Dlaczego nie chudniesz:

  • Nadmiar cukru w diecie (czytajcie uważnie etykiety produktów)
  • Zajadasz się produktami „light”
  • Unikasz posiłków (zwykle dotyczy śniadań)
  • Źle dobrane proporcje węglowodanów, białka i tłuszczy
  • Zbyt mała ilość wody
  • Brak w menu kwasów tłuszczowych

Powyżej opisane przyczyny – jak zresztą widać – można w łatwy sposób wyeliminować. Ale to jedna sprawa. Co zrobić by faktycznie skutecznie zacząć zrzucać kilogramy? Wystarczy pamiętać o kilku prostych wskazówkach.

Radykalne odchudzanie – tak nie zaczynaj

A najlepiej w ogóle unikaj głodówek. Efektem ich stosowania nie jest to czego oczekujesz. To znaczy jest szansa,  że waga spadnie. Ale taka sytuacja nie potrwa długo. Nie dość, że kilogramy wrócą, to jeszcze pojawią się dodatkowe. Od efektu jo-jo nie uciekniesz.

radykalne odchudzanie

Ale nie tylko o to chodzi. Jeśli chcesz skutecznie pozbyć się nadmiar tkanki tłuszczowej zacznij od mało radykalnego obcięcia kcal. Dzięki temu unikniesz związanych z tym ostatnim problemów. Po pierwsze skutków ubocznych takich jak osłabienie organizmu (duże ryzyko omdleń), zaburzenia snu i gorsza koncentracja.

Łagodne wejście w odchudzanie pozwala też wytrwać w postanowieniu zrzucenia kilogramów. Chociażby dlatego, że dzięki temu unikniecie największego wroga w czasie odchudzania, czyli podjadania.

Przygotuj się do diety

I nie chodzi tutaj jedynie o kwestie fizyczne. Ale to od nich właśnie zaczniemy. Kilka dni przed początkiem odchudzania warto skorygować swój dotychczasowy jadłospis. Włączyć do codziennego menu więcej wody. Znacząco zmniejszyć ilość przekąsek. Więcej za to powinno być warzyw. W ten sposób wspomagacie metabolizm, ale też usuwanie z organizmu szkodliwych substancji znacząco utrudniające pozbycie się spalanie tkanki tłuszczowej.

Ale do diety trzeba się też przygotować mentalnie. Nastawienie jest niezwykle istotne. Dość powiedzieć, że to właśnie na poziomie „głowy” bardo często przegrywamy walkę z nadmierną wagą. Czynnikiem, który świetnie motywuje do odchudzania jest przyczyna dla jakiej chcecie to zrobić.

przygotowanie do diety

Efektowny wygląd to dobry motywator. Jeszcze lepszym jest zdrowie. Nadmiar kilogramów może prowadzić do poważnych problemów. I to w każdym wieku. Polecam chociażby badania dotyczące nastolatków (przeczytasz o nich w tym miejscu). Im starsi jesteśmy, tym mocniej waga wpływa na zdrowie.

A i jeszcze jedna porada. Zaczynanie diety wraz z nowym tygodniem naprawdę sens. I zwiększa szansę na skutecznie zrzucenie kilogramów.

Pamiętaj o rozsądnym jadłospisie

Tylko w taki sposób możesz schudnąć. I możliwości tak naprawdę masz dwie. Jeśli nie czujesz się na siłach wybierz się do specjalisty. Możesz również samemu przygotować menu. Najlepiej od razu rozpisać je na tydzień. Ułatwia to przygotowanie potraw. Oszczędzasz w ten sposób czas. Brak tego ostatniego to jeden z największych wrogów skutecznego odchudzania.

Co właściwie oznacza „rozsądny jadłospis”? Pierwsza zasada pojawiła się już wyżej. Nie może być on głodowy. Oparty na węglowodanach złożonych, białku i zdrowych tłuszczach. Komponując jadłospis, weź pod uwagę codzienną aktywność. Osoby pracujące fizyczne powinno to uwzględnić w ilości kcal w menu.

racjonalne menu

W temacie tłuszczy – przede wszystkim należy ograniczyć te pochodzenia zwierzęcego. Poza rybami, które akurat są świetnym źródłem kwasów Omega. Te ostatnie można też znaleźć w orzechach. Na diecie króluje oliwa z oliwek. Ona jest najczęściej wymienianym źródłem tłuszczu.

Białko to składnik niezwykle istotny z punktu widzenia skutecznego zrzucania kilogramów. Jest do tego procesu niezbędne.  Jakie jego źródła powinny się znaleźć w jadłospisie? Chude mięso, produkty mleczne i rośliny strączkowe.

Na koniec węglowodany złożone. Tutaj wybór jest spory. Płatki owsiane, otręby, grube kasze i brązowy ryż. Do menu warto również włączyć razowy makaron. Wspomniane rośliny strączkowe również się przydadzą.

Nie możesz schudnąć? Brakuje Ci błonnika

To bardzo częsta sytuacja. Zwykle tego błonnika jest po prostu za mało. A powód jest dość oczywisty. Niewystarczająca ilość warzyw w menu. To one są głównym źródłem błonnika. Dlaczego ten składnik  jest tak istotny?

błonnik

Po pierwsze wspomaga przemianę materii. Ma wpływ na perystaltykę jelit. Błonnik spełnia też rolę „zapychacza”. Brzmi to brzydko, ale jest niezbędne w czasie diety. Dzięki temu unikniesz największego grzechu w czasie odchudzania, czyli podjadania.

Postaw na naturalne przyspieszenie metabolizmu

Mowa tutaj o przyprawach, które działają w taki sposób. Najbardziej popularną jest papryczka chili.  To dzięki zawartości i działaniu kapsaicyny. Niestety, jeśli masz wrażliwy układ pokarmowy, to nie jest rozwiązanie dla Ciebie.

chili

Ale nie zamyka to drogi do naturalnego przyspieszenia metabolizmu. W podobny sposób co chili działa między innymi imbir, czarny pieprz, cynamon, kardamon, kmin rzymski i majeranek. Dzięki nim nie tylko przyspieszysz metabolizm, ale też urozmaicisz smak potraw. No naprawdę ważne na diecie. Tym bardziej, że w trakcie jej trwania trzeba zrezygnować z soli.

Rośliny wspomagające odchudzanie

Można z nich przygotować napar ziołowy. Roślin, które wspierają odchudzanie, jest naprawdę wiele. I robią to one w różny sposób. Są rośliny działające detoksykująco. To na przykład pokrzywa i fiołek trójbarwny.

Na diecie przyda się również mięta pieprzowa. Ona z kolei przede wszystkim przyspiesza proces trawienia, a więc również i przyswajania pewnych składników, które same w sobie wspierają odchudzanie. Mowa tutaj o witaminach i pierwiastkach. W tej drugiej grupie znajduje się między innymi cynk i siarka. Na diecie pomagają witaminy C, D i grupa B.

mniszek lekarski

Do roślin skutecznie wspomagających zrzucanie kilogramów zalicza się też mniszka lekarskiego. Zresztą ma on wiele ciekawych właściwości. Mniszka lekarskiego między innymi poleca się jak naturalne lekarstwo na choroby skóry. Wspomaga odporność organizmu. Mniszek wykazuje działanie moczopędne. To pomaga zapobiegać chorobom nerek. Wspomaga też detoks. Mniszek lekarski pomaga utrzymać w ryzach poziom cukru w krwi. To niezwykle ważne w czasie diety.

Ostatnia rośliną jaką się zajmiemy jest melisa. Jej obecność wśród roślin wspomagających odchudzanie tylko na początku wywołuje zdziwienie. Wystarczy spojrzeć jakie ma właściwości. Oczywiście najbardziej znana jest z tego, że pomaga się uspokoić. To ważne na diecie. Nadmiar stresu bardzo skutecznie utrudnia zrzucanie kilogramów.

Melisa pobudza organizm do usuwania toksyn z organizmu. Ma wpływ na wydzielanie soków żołądkowych. Dzięki melisie będzie ich więcej. A to wspomaga przemianę materii i cały proces odchudzania. A tak przy okazji – melisa to świetne naturalne rozwiązanie na problemy żołądkowe.  Na przykład te związane z przejedzeniem.

ZacznijOdNowa
ZacznijOdNowa

View all posts

    Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *